Hersenen krimpen door eten van veel fastfood
Geplaatst door: Redactie
in Keukengerei
op dec 30, 2011
Mensen die voeding gebruiken met veel vitamines en omega-3 vetzuren hebben een relatief groot brein, omdat daarmee de doorbloeding van de hersenen juist verbetert.
Het gebruik van veel vette voeding leidt ertoe dat iemands hersenen krimpen. Dat stellen Amerikaanse wetenschappers van de universiteiten van Portland en Oregon op basis van onderzoek naar veranderingen in het brein van ouderen over een periode van 30 jaar. Zij publiceerden over deze studie in het wetenschappelijke tijdschift Neurology. Een dieet met veel verzadigd vet is slecht voor de doorbloeding van de hersenen. Bovendien bevat fastfood weinig vitamines B, C, D en E. Het gevolg is dat de hersenen krimpen zoals dat ook bij patiënten met de ziekte van Alzheimer gebeurt.
bron: Telegraaf


